koplamp bevestiging

Sleutelen aan bijvoorbeeld Ducato.

Moderator: Patjo

Gebruikers-avatar

Bericht 07 Jun 2021 10:43

koplamp bevestiging

De koplampen zijn door middel van kunststof klembussen bevestigd aan het stelmechanisme, nu mis ik een van deze busjes en de APK gaat niet akkoord met de manier waarop ik de koplamp heb vast gezet, hoe kan ik dit oplossen zodat het stelmechanisme nog werkt?
Wij kennen geen problemen, dat zijn uitdagingen om met beide handen aan te pakken.

Bericht 07 Jun 2021 12:03

Re: koplamp bevestiging

Als het stelmechanisme de hoogteverstelling van binnenuit is, zou je ook de knop hiervan kunnen verwijderen. Wat er niet op zit hoeft ook niet te werken. Dit heb ik al eerder gedaan bij een bestelauto waar de hoogteverstelling van binnenuit niet werkte.

Verder moet een koplamp deugdelijk bevestigd, niet trillen en de hoogte af te stellen. Als dit op een redelijk eenvoudige manier kan, kunnen ze dit volgens mij nog steeds niet afkeuren. Is het lastig te doen, maar je kunt voor het keuren de koplamp zelf op de goede hoogte zetten, hoeven ze er verder niets mee en ook niet af te keuren.
.
MB LP913 1979
.
Afnemen van vrijheid en deze onder voorwaarden teruggeven is geen versoepeling maar terreur
.
IK FAAL NIET, HEB VELE MANIEREN GEVONDEN DIE NIET WERKEN
Gebruikers-avatar

Bericht 07 Jun 2021 12:51

ze zijn niet van binnen te stellen, de koplamp kam een beetje heen en weer gaan en ik had de koplamp met een tuit van een kitspuit vast staan, maar dit was niet goed volgens de keurmeester.
Wij kennen geen problemen, dat zijn uitdagingen om met beide handen aan te pakken.

Bericht 07 Jun 2021 16:30

Misschien dat hij tuit niet ziet als deugdelijke bevestiging. De mogelijkheid om de koplampen af te kunnen stellen is, zover mij bekend, wel een vereiste, dus als dit door de tuit niet kan, of deze kan er makkelijk tussenuit vallen, is dit een punt van afkeur.
Ik ken de bevestiging zo niet, maar misschien dat iemand anders hier op het forum DE oplossing heeft.
.
MB LP913 1979
.
Afnemen van vrijheid en deze onder voorwaarden teruggeven is geen versoepeling maar terreur
.
IK FAAL NIET, HEB VELE MANIEREN GEVONDEN DIE NIET WERKEN

Bericht 08 Jun 2021 17:26

Mss snelhardende 2- componentenkit?

Terug naar Fiat