Forum regels


Met deze regels dien je akkoord te gaan bij inschrijving op het 'oudecampers.nl' forum. Tevens vragen we je deze forumregels te blijven respecteren, gedurende je lidmaatschap.

Moderators: Chris & Reina, Patjo

Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Berichten: 7285

Geregistreerd: 07 Mrt 2011 22:45

Woonplaats: Drunen

Bericht 08 Dec 2010 10:09

Forum regels

1. Je kunt alleen lid worden van het oudecampers.nl forum indien de camper, die in je bezit is, 20 jaar of ouder is.
Indien men (onverhoopt) oudecamper-loos wordt, blijft het lidmaatschap, op verzoek, nog voor maximaal 8 maanden actief, ben je na 8 maanden nog niet in het bezit van een "nieuwe" oudecamper, zal je lidmaatschap alsnog vervallen, tenzij het beheersteam anders bepaalt.
Voor oudecampers.nl forum beheerders geldt, dat zij ongeacht of zij in het bezit zijn van een oudecamper, het oudecamperforum technisch, moeten kunnen blijven beheren, dit om de continuïteit van het oudecampersforum te kunnen garanderen. 

2. Het beheersteam (beheerders en moderators) is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten op het forum.
Aan het gebruik van dit forum kan geen recht worden ontleend. Met andere woorden: je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor acties die je onderneemt naar aanleiding van tips en adviezen van andere forumleden.

3. Je dient er zelf voor te zorgen dat niemand anders het wachtwoord van je profiel te weten krijgt.

4. Alvorens je actief deel kan/mag nemen aan dit forum dien je jezelf na aanmelding eerst (kort) voor te stellen in de rubriek "Wie is wie". Heb je jezelf 14 dagen na inschrijving nog niet voorgesteld, zal je account gedeactiveerd worden.

5. Enkele zaken zoals links naar seks sites, reclame, misleidende links en onfatsoenlijke teksten en/of afbeeldingen zijn absoluut niet toegestaan. Dus geen discriminatie, scheldpartijen, vloeken, schuttingtaal, schreeuwen (d.m.v. hoofdlettergebruik) enz. Tevens is het oproepen, of aanzetten tot wetsovertredingen niet toegestaan.

6. Dit forum draagt geen enkele politieke voorkeur uit, in welke vorm dan ook. Ieder lid is uiteraard vrij in zijn politieke denken, wij repecteren dit ook. Echter is het niet toegestaan dit op dit forum actief te uiten of te promoten.

7. Vrijheid van meningsuiting is er alleen voor degenen die hun mening uiten zonder anderen te beledigen. Geef je kritiek, dan is dit alleen toegestaan als je je kritiek op een opbouwende manier brengt. Vind je dat een van de Oudecamper-leden een, in jouw ogen, technisch foutieve handeling verricht aan zijn of haar campertje, probeer dit dan ook zoveel mogelijk opbouwend en positief te verwoorden. Laat ieder daarbij in zijn waarde en accepteer van elkaar dat er verkeerde technische beslissingen genomen (kunnen) worden. Leg uit hoe jij denkt wat de juiste wijze is, maar dring het niet op! leg ook vooral uit wat beter is aan jouw wijze ipv wat fout is aan de wijze van de ander.

8. Alles wat de snelheid, beschikbaarheid of sfeer van dit forum nadelig beïnvloedt is uiteraard verboden.

9. Het beheersteam beslist, na onderling overleg, welke berichten en leden worden gewijzigd/verwijderd. Desnoods kunnen zij je berichten en eventueel je hele profiel verwijderen, als ze vinden dat je je niet aan de regels houdt.

10. Plaats berichten die aansluiten bij het onderwerp. Dit houdt het forum overzichtelijk.

11. Zaken aangeboden cq gevraagd in Vraag en Aanbod , mogen alleen aangeboden of gevraagd worden door particulieren ,zonder commerciële doeleinden.

12. Probeer je topic een duidelijke naam te geven. Dit houdt het forum overzichtelijk.

13. Probeer het quoten functioneel te houden. Desnoods kun je het overbodige deel van je quote verwijderen. Dit houdt het forum overzichtelijk.

14. Erger je je aan een opmerking van een ander, spreek die er dan via een PB op aan zodat deze die kan wijzigen of verwijderen. Mocht de opmerking van een ander in jouw ogen echt niet door de beugel kunnen, neem dan contact op met het beheersteam.

15. Afbeeldingen plaatsen op maximaal 800x600 pixels. Of gebruik een thumbnail met link, de geplaatste foto's mogen door oudecampers.nl gebruikt worden voor de website.

16. Plaatsen van advertentientie's, of berichten voor commerciele doeleinden is verboden.

17. Oudecampers.nl kan nooit aansprakelijk worden gesteld, indien door lekken of hacking, persoonsgegevens worden gestolen/gelekt.

18. De eigenaar/beheerders van http://www.oudecampers.nl en/of het forum en de persoon/personen die het initiatief hebben genomen tot het organiseren van een evenement/treffen zijn op geen enkele manier aansprakelijk voor eventueel geleden schade tijdens dit evenement/treffen. Eenieder die aanwezig is op een treffen/evenement dient in het bezit te zijn van een geldige WA verzekering voor zowel de voertuigen als de aanwezige personen. (Lees aanvulling hieronder!!)

19. Men mag op geen enkele wijze overlast veroorzaken. Denk eraan dat, als men met een groep samen is, men dit soms onbedoeld veroorzaakt. Houd rekening met elkaar, respecteer elkaar.
Indien noodzakelijk, kan de initiatief nemer van het evenement/treffen in samenspraak met de campingeigenaar/beheerder er voor kiezen om voor eerder gewaarschuwde personen het evenement/treffen te beëindigen.

20. Het regelement van de camping geld ten alle tijden.

21. Het oudecampers.nl forumlid, dat zich aanmeldt voor een evenement/treffen dient bovenstaande regels kenbaar te maken aan zijn mede reisgenoten.

22. Nadat je één jaar niet meer ingelogd bent geweest, zullen we je account de-activeren om zo 'vervuiling' van het ledenbestand te voorkomen. Je kunt dan nog gewoon mee blijven lezen echter heb je geen schrijfrechten en toegang meer tot het 'besloten deel'.

Om het Forum goed te laten functioneren zijn er ook nog een aantal gedragingen opgesteld. Lees deze hieronder even door voordat u een bericht plaatst of ergens op reageert.

Vanzelfsprekend is het niet de bedoeling om allerlei vrijheden in te perken. De enigste intentie van deze regels is het er voor zorgen dat elke deelnemer kan genieten van dit Forum en een antwoord vindt /geeft op de vragen, tips en wetenswaardigheden die op dit forum gepost worden.

In zijn algemeenheid kan er gezegd worden: Gebruik uw gezond verstand en behandel elkaar met respect.

De beheerder c.q. moderators van het Forum pogen zoveel mogelijk de geplaatste berichten te controleren en, indien noodzakelijk geacht, aan te passen of te verwijderen. Het is echter niet mogelijk ieder bericht (direct) te controleren. De beheerder c.q. moderators verklaren derhalve geen enkele verantwoordelijkheid te dragen voor de inhoud, juistheid, volledigheid of nauwkeurigheid van de geplaatste berichten.

Houdt u aan de volgende regels:
Wees vriendelijk;
Plaats geen teksten die irritatie kunnen uitlokken bij anderen. Ook deze teksten worden verwijderd. U mag uiteraard u eigen mening verkondigen, maar beledig daarbij niet andere mensen.

Geen persoonlijke aanvallen;
Bekritiseer op een nette manier teksten, niet de persoon erachter. Schelden wordt niet toegelaten evenals hatelijke en beledigende opmerkingen. Er wordt getracht hier een open atmosfeer te bieden waarin iedereen zijn of haar eigen mening kwijt kan, maar als die mening, of de manier waarop ze geuit wordt, anderen kwetst dan zullen dergelijke teksten worden verwijderd en in het ergste geval wordt u de toegang tot het Forum ontzegd.

Heb respect voor de privacy van anderen;
Plaats geen boodschap/reactie waarin telefoonnummers, adressen, foto's etc. van anderen staan zonder hun toestemming.

Schakel niet over op een persoonlijke discussies;
Houdt discussies relevant voor iedereen. Probeer opmerkingen als 'mail mij voor meer informatie' zoveel mogelijk achterwege te laten. Dit Forum moet immers een informatiebron zijn voor alle mensen, niet alleen de vraagsteller.

Plaats u reactie bij het juiste onderwerp;
Zorg er voor dat uw reactie bij het juiste onderwerp staat.

Ontoelaatbaar zijn:
deelnames met materiaal dat wettelijk strafbaar is;
deelnames met ongepast taalgebruik;
deelnames met sexueel getinte tekste en/of afbeeldingen;
deelnames die direct negatieve uitlaten doen over andere Forum bezoekers;
deelnames die de goede naam van het Oudecampersforum in het gedrang brengen;
deelnames die reclame maken voor derden;
deelnames die inbreuk maken op de copyright van anderen;
deelnames die SPAM veroorzaken;
deelnames met daarin aperte onwaarheden;
links naar Warez sites of sites met discutabele of wettelijk strafbare informatie.

Wel toegestaan is het om:
Links te plaatsen naar persoonlijke sites of sites die mogelijk nuttig zijn voor andere gebruikers. (Uitzondering: de links genoemd onder ontoelaatbaar)

Enkele tips:
Probeer bij het onderwerp te blijven;
Schiet u iets nieuws te binnen, start dan liever een nieuw onderwerp (New Post) i.p.v. hetzelfde onderwerp te gebruiken.

Stel een goede korte omschrijving samen voor uw onderwerp;
Bezoekers van een Forum vinden het niet prettig als ze moeten gissen wat er bedoeld wordt met een vage omschrijving.

Bekijk de eerder geplaatste onderwerpen en boodschappen;
Verzeker uzelf ervan dat onderwerpen niet dubbel gepost worden. Probeer eerst op het Forum naar het betreffende onderwerp te zoeken.

Gebruik liever niet uitsluitend hoofdletters in berichten;
DAN LIJKT HET ALSOF U SCHREEUWT.

Schrijf in goed Nederlands een tekst;
Gebruik geen onduidelijke afkortingen.

Denk eraan dat alles wat u in dit forum publiceert openbaar is;
U weet nooit wie uw commentaren leest en mogelijk misbruikt. U blijft verantwoordelijk voor wat u schrijft!

Heeft u vragen of opmerkingen over het Forum;
Maak hiervan geen Forumonderwerp maar stuur een E-mail naar Patrick, de beheerder.

In gevallen waarin de regels niet voorzien, heeft de beheerder altijd het laatste woord.

Algemeen geldt: De beheerder van het Oudecampers Forum behoudt zich het recht voor, om deelnames gedeeltelijk of geheel te verwijderen of te wijzigen indien deze naar de mening van de beheerder ontoelaatbaar zijn.

Bij voorbaat dank voor uw begrip en medewerking

Veel plezier op het forum!
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Berichten: 7285

Geregistreerd: 07 Mrt 2011 22:45

Woonplaats: Drunen

Bericht 29 Jan 2012 14:32

Re: Forum regels

Beste oudecamper forumleden, bij deze een aanvulling, nadere uitleg, over bovenstaande forumregel nummer 18.

Er zijn twee verschillende mogelijkheden hoe "iets" via "Oudecampers.nl" kon worden georganiseerd, deze zie je hieronder.

A-evenement: Een "Oudecampers.nl" treffen/evenement, georganiseerd door een of meerdere beheerders/moderatoren van "Oudecampers.nl" uit naam van dit forum, waarbij uitsluitend leden met hun familieleden van "Oudecampers.nl" aanwezig kunnen zijn.

B-evenement: Een "Oudecampers.nl" treffen/evenement, georganiseerd door een of meerdere leden van "Oudecampers.nl" uit naam van dit forum, waarbij uitsluitend leden met hun familieleden van "Oudecampers.nl" aanwezig kunnen en mogen zijn. (Uiteraard graag vooraf even overleg over het initiatief met de forum-beheerders, zodat het als B evenement kan worden neergezet),

Tijdens een evenement van Oudecampers.nl zijn onderstaande regels dus van kracht:

1. Iedere deelnemer, inclusief zijn familieleden en (huis)dieren in welke vorm dan ook, kan de organisatie van een A of B evenement zoals hierboven genoemd, nimmer aansprakelijk stellen bij eventuele ongevallen, verwondingen, calamiteiten, verlies en/of beschadinging tijdens dergelijke treffens/evenementen.
2. Iedere deelnemer, inclusief zijn familieleden, is verplicht om tijdens een A of B evenement zoals hierboven genoemd, een degelijke verzekering te hebben om schade aan anderen, in de breedste zin van het woord, af te kunnen dekken zonder dat daarbij de organisator van het genoemde A of B evenement in welke vorm dan ook aansprakelijk gesteld zou kunnen worden.
3. Iedere deelnemer, inclusief zijn familieleden gaat bij inschrijving accoord met de forumregels zoals deze openbaar op "Oudecampers.nl" worden getoond.
4. De organisator van een A of B evenement vermeldt in zijn uitnodiging specifiek dat het een A of B evenement is zoals genoemd in forumregel 18 van "Oudecampers.nl" en verwijst in zijn uitnodiging en/of aankondiging ook specifiek naar de forumregels en vermeld tevens dat de deelnemers bij inschrijving van een A of B evenement kennis genomen hebben van en accoord gaan met deze forumregels.
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Berichten: 7285

Geregistreerd: 07 Mrt 2011 22:45

Woonplaats: Drunen

Bericht 21 Okt 2012 19:01

Re: Forum regels

21-10-2012 Forumregel nummer 1 aangepast.
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Berichten: 7285

Geregistreerd: 07 Mrt 2011 22:45

Woonplaats: Drunen

Bericht 19 Jan 2013 20:12

Re: Forum regels

19-01-2013 Forumregel nummer 7 aangevuld.

Terug naar Forum Regels

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Vertaald door phpBBservice.nl.