Nieuwe dakluiken
Op ons bussie zaten van die vierkante 'caravan-dakluiken' die onder het rijden ontzettend veel windgeluid maken en bij harde wind af en toe ook spontaan openklapten. Vandaar dat ik ze tijdens het rijden met een elastiek extra vergrendelde. Deze waren het. (foto van de poetsbeurt vorig jaar)
Ze zaten er nu 7 jaar in dus het werd zowieso tijd om de kitnaden te vervangen en dat moment heb ik meteen maar aangegrepen om compleet nieuwe dakluiken te plaatsen.
Dus naar De Wit in Schijndel gereden en gekeken naar mooie, stevige goed werkende en vooral gestroomlijndere 40x40 dakluiken. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de Seitz Heki Plus. Een mooi transparant veel lichtdoorlatend dakluik die heel ver open kan en die beschikt over goede verduistering en een goede vliegenhor.
Hierbij het resultaat:

Helaas zat er natuurlijk ook wel weer iets tegen. Zoals jullie op de onderste foto kunnen zien komt het kastdeurtje van de hangkast bij het openen tegen de rand van het dakluik. (nu kon de kastdeur dus maar een heel klein stukje open)

Morgen dus nog even de deur eruit halen en hem een stukje inkorten aan de bovenkant, zodat hij weer open kan!

Ik had er vandaag geen zin meer in!
(Forumbeheerder)
Volg ons op twitter "@campertrip"
Ons bussie:
Leef je leven en geniet,
Maar beperk een ander niet!