Surfbus project

Ben je flink aan het verbouwen in of aan je camper of lekker aan het restaureren?
We lezen hier graag met je mee.

Moderator: Patjo

Bericht 15 Nov 2012 11:20

Re: Surfbus project

Weinig tijd gehad maar wel tijd genoeg om de nieuwe oude voetenbak er gedeeltelijk in te lassen. De voetenbak is van een nieuwer type dus er is wat knip en vouwwerk voor nodig om het passend te krijgen.

Afbeelding

Verder heb ik de versnellingsbak naar De Boer Transmissies gebracht om wat reparaties uit te voeren en om de bak eens na te kijken. Eind volgende week krijg ik een telefoontje met de bevindingen en een prijsopgaaf.

Nog in het verschiet ligt een revisie van de radiateur. Daarvoor ga ik naar Boerkamp in Deventer. Ik had gebeld naar Schaap en Bron maar die doen geen revisie meer. Aangezien deze revisie ook een grote uitgave wordt (de radiateur is van koper) wacht ik hier even mee. Even de kosten wat spreiden. ;)

Hopelijk morgen of zaterdag weer een paar uurtjes verder knutselen.
Gebruikers-avatar

Bericht 15 Nov 2012 15:55

kijk dat zie ik nu graag :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: je bent goed bezig Rik mijn complimenten
wij waren ongeveer 4 jaar geleden 162 euro kwijt voor een nieuw binnenblok van de radiateur ,dat was een 1 mans zaakje is helaas over de kop gegaan
gr Jan

als de twee vlaggen uithangen dan zijn de bewoners van de take it easy nooit ver weg en de koffie staat bijna klaar
Gebruikers-avatar

Bericht 15 Nov 2012 19:14

Zeecontainer schreef:
Nog in het verschiet ligt een revisie van de radiateur. Daarvoor ga ik naar Boerkamp in Deventer. Ik had gebeld naar Schaap en Bron maar die doen geen revisie meer. Aangezien deze revisie ook een grote uitgave wordt (de radiateur is van koper) wacht ik hier even mee. Even de kosten wat spreiden. ;)

Vroeger zat, volgens mij als ik het adres nog goed heb, in de Tuinstraat in Zwolle Tardy, ook een radiateur-revisie, maar ik weet niet of dat nog bestaat. je zou ook nog eens kunnen informeren bij http://www.schaftenaar.nl/werkplaats-revisie.html automaterialen op de Marslanden, het nummer van de werkplaats/revisie bellen en wie weet weten ze daar nog adressen.

Groeten,
Reinier.

Bericht 16 Nov 2012 10:37

ziet er netjes uit die nieuwe voetenbak. Die kan wel weer een heel aantal jaartjes mee.

Bericht 16 Nov 2012 10:48

Ja cool hè? Het is nog echt wel gatenkaas hoor. Maar ook dat komt wel goed en dan kan ie er inderdaad weer een paar jaar mee door.

@ Reinier: Ik ken Tardy, ben er al een paar keer geweest. Die man kan misschien best veel maar ik ben er niet echt tevreden over. Ik heb een adres in Deventer gevonden waar ik telefonisch al goed contact mee heb gehad.

Voor mij is het belangrijk dat ik goed contact heb met medewerkers. Open communicatie, daar hou ik van. Wat meespeelt is dat ik mijn versnellingsbak eerst naar een ander bedrijf hier in de buurt heb gebracht. Ze zouden er naar kijken en de volgende dag terugbellen. Je raadt het al: er werd niet gebeld. Toen ik zelf de dag erna belde vertelden ze dat ze er mee bezig waren. De dagen erna geen reactie. Toen had ik het druklager nodig dat nog in het koppelingshuis zat. Ik kon het ophalen en kwam er zo achter dat de bak er nog hetzelfde bijlag als toen ik hem afleverde! Ze hadden onderbezetting, vertelde de revisietechnicus. Diezelfde dag zouden ze hem openmaken en me terugbellen. Toen ik weer niet gebeld werd, ben ik zonder telefoontje vooraf in de auto gestapt en heb mijn versnellingsbak weer opgehaald. :|

Die man had nog een verhaal dat ie m'n telefoonnummer niet had en dat ze niet aan onderdelen konden komen etc.

Punt is voor mij: als ie nou meteen had verteld dat ie er de eerste 2 weken niet aan toe kwam had ik dat geen probleem gevonden. Maar mij aan het lijntje houden, daar doe ik niet aan mee! :evil:

Oh ja, Schaftenaar kom ik ook regelmatig maar die doen geen radiateurrevisie. Verder wel goed spul daar en goede service!

Bericht 18 Nov 2012 22:27

Zoals beloofd nog een foto van de vernieuwde voorkant:

Afbeelding

8-)
Gebruikers-avatar

Bericht 18 Nov 2012 22:31

Wat ziet dat er mooi uit toppie vakwerk ;)
Gebruikers-avatar

Bericht 18 Nov 2012 23:20

Mooooooi 8-)
Groet, Alan

Hymer S660 1989 (Alde Wrotter) tot 3-11-2016
Adriatik Stargo 670 SP 2005 tot 23-11-2019
TGB 325 Blade (Lytse Wrotter)
Gebruikers-avatar

Bericht 19 Nov 2012 09:57

Mooi strak werk.
Groetn, Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op ons blog De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985: Facebook en Blog
Gebruikers-avatar

Bericht 19 Nov 2012 11:08

Dat ziet er echt goed uit!!!
Mooi man.
Gebruikers-avatar

Bericht 19 Nov 2012 12:33

Gaaf werk. Ziet eruit al nieuw. Perfekt. :)
groetnis,

Alfred & Baafke

Afbeelding
Gebruikers-avatar

Bericht 19 Nov 2012 16:44

Heel mooi geworden hoor.
Inge en Sientje
Honden: Youp en Guus
Fiat Ducato 1,9TD Dethleffs Globetrotter i532

https://www.facebook.com/groups/489021447835832/
Gebruikers-avatar

Bericht 19 Nov 2012 16:56

Kijk weer een knappe oude verschijning, helemaal top man :D
Groet van vanHooltje

kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie!. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT vernieuwd op :26-3-2011 spelings fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :lol:

Bericht 19 Nov 2012 18:09

ZIet er als nieuw uit. Knap werk!

Bericht 20 Nov 2012 14:24

Bedankt voor de leuke reacties! Ben er zelf ook wel tevreden over. :ugeek:

Bericht 20 Nov 2012 15:07

Inderdaad echt heel mooi Rik! Je vond mijn LT ooit verbazend strak maar je overtreft het veruit met dit perfecte werk!! respect ook voor de inzet en doorzetten!

Bericht 20 Nov 2012 18:17

Het kost wat, maar dan heb je ook wat ! Mooi man !

Enne proficiat met je verjaardag "jonkie"

Groet Roy.

Bericht 27 Nov 2012 12:22

Zojuist een telefoontje ontvangen van het revisiebedrijf. De lagers voor de versnellingsbak zijn heel moeilijk leverbaar en worden sowieso niet meer gemaakt. Ze hadden nog 4 setjes gevonden in Zweden...380 euro....toch maar akkoord gegaan. Verder was er een naaldlager ingevreten op de hoofdas. Daar gaan ze een bus opzetten en afdraaien, zodat er weer een goed lager op kan. Mogelijk moet er nog een bus geplaatst worden voor het toplager in het vliegwiel.

Al met al wordt het een dure reparatie, zo om en nabij de 1200 euro incl. btw.. Veel geld maar dan gaat ie ook weer lang mee. 8-)

Duurt overigens nog wel een paar weken voordat ie klaar is. ;) Wordt vervolgd!

Wim

Gebruikers-avatar

Bericht 27 Nov 2012 13:01

Duur geintje Rik .
Maar het toplagertje zit niet in het vliegwiel , het zit in het deel van de krukas dat door het vliegwiel heen steekt . ;)
Was die bak nou zo slecht , of had je er in 't gebruik niets van gemerkt ?
Groeten Wim

We hebben misschien niet alles voor elkaar .
Maar , met elkaar hebben we alles .

www.campertechniek.eu

Bericht 27 Nov 2012 13:34

Wim, het was een slip of the toetsenbord. :P Het toplager zit inderdaad in de krukas. Die man van het revisiebedrijf had het steeds over het vliegwiel, waarop ik dus vertelde dat die in de krukas zit. ;)

Ik merkte wel dat het schakelen wat stroever ging en de bak ging ruisen in z'n 4 en 5. Nu die toch open ligt heb ik er voor gekozen om alle lagers en keerringen te vervangen, terwijl een reparatie van het hoognodige goedkoper was uitgevallen. ;)
Gebruikers-avatar

Bericht 27 Nov 2012 18:10

De grondige aanpak dus. Kan je voorlopig weer vooruit :)
groetnis,

Alfred & Baafke

Afbeelding

Bericht 27 Nov 2012 19:01

..en achteruit. :lol:
Gebruikers-avatar

Bericht 28 Nov 2012 07:23

phoe Rik dat zijn veel gitaarsnaartjes maar dan heb je ook wat natuurlijk
gr Jan

als de twee vlaggen uithangen dan zijn de bewoners van de take it easy nooit ver weg en de koffie staat bijna klaar

Bericht 28 Nov 2012 10:09

Yep, dat wordt de komende 5 jaar geen snaren wisselen. :P

Bericht 12 Mrt 2013 11:17

Zeecontainer schreef:Nog in het verschiet ligt een revisie van de radiateur. Daarvoor ga ik naar Boerkamp in Deventer. Ik had gebeld naar Schaap en Bron maar die doen geen revisie meer. Aangezien deze revisie ook een grote uitgave wordt (de radiateur is van koper) wacht ik hier even mee. Even de kosten wat spreiden. ;)

In het verschiet is tegenwoordig heden...zojuist de radiateur weggebracht naar Boerkamp voor revisie. Waarschijnlijk eind van de week klaar. 8-) De revisieprijzen zijn niet meer wat ze waren...385 ex btw. :shock:

Versnellingsbak ligt gereviseerd weer klaar voor montage. Nu nog tijd zien te vinden. Iets warmer weer zou ook al helpen. :P
VorigeVolgende

Terug naar (Ver)Bouw projecten.