Janneman's campercapriolen

Reisverhaal gemaakt ? Laat ons meegenieten ! Een ander (vakantie)verhaal wat je met ons wilt delen, plaats het gerust hier !

Moderator: Patjo

Gebruikers-avatar

Bericht 28 Okt 2021 19:55

Janneman's campercapriolen

Ergens eind maart kwam de camper weer uit de stalling. Zonder problemen trouwens. Omdat rallycross door covid nog niets was hadden we wat meer tijd voor weekendjes weg. Zo hebben we bij Someren gestaan (de Soley, net nieuw en prachtig) omdat ik heel lang geleden daar op school heb gezeten en in de buurt woonde. Vreemd hoe sommige dingen compleet weg zijn (zoals de school), je sommige dingen niet herkend en andere weer of het gisteren was. Ook bij Mierlo een weekendje gestaan, ook erg mooi.

In juni onze 1e lange vakantie. Toch maar in Nederland. Via een weekend Breda naar de kust. Maar man wat druk en duur. Daarna langzaam naar boven gereden. Voor de 1e keer over de afsluitdijk en daarna een tijdje Friesland. Prachtig daar. Zelfs een bootje gehuurd maar dat is het toch hiet. Daarna weer veilig thuis. Dit waren overigens de beste 3 weken wat weer betreft. Mijn vrouw had het verdiend.

Ook moest de camper gekeurd worden. Afgelopen 2 jaar bij een camperdealer laten doen inclusief beurt. Maar de laatste keer lekte hij olie na die beurt en men gaf niet thuis. Daarom maar eens bij mijn Volvo-garage gevraagd. Eenmansbedrijfje. Nou zei hij, wil ik wel doen mits hij op de brug past en die omhoog kan. Hij paste er goed op. De grote kanteldeur moest wel dicht anders pastte het niet maar vooruit. Hij vond dat er vorige keer prutswerk was geleverd, carterplug niet volgens voorschrift en oliefilter fout gemonteerd. Verder prima camper.

Vol goede moed dus ook weer in september 3 weken weg. Eerste dag richting Harz in Duitsland. Al meteen spoelde het toilet niet meer. Zekering gecheckt maar dat was het niet. Omdat naast het toilet ook een fonteintje zit, wat een luxe, daarna maar gespoeld met een bakje water. Verder naar Berlijn,, mooie stad en de fietsen kwamen daar goed van pas. Daarna naar Dresden dat is echt een aanrader.

De bedoeling was om nu naar Praag te gaan, maar ja gedoe met formulieren waarin je moet aangeven waar je precies naar toe gaat. Tja dat weet ik op vakantie niet op voorhand. Daarom maar om Tjechië heen gereden. Want onze volgende bestemming was Wenen. Mooie camping aan de Donau en een lekker fietstochtje naar de stad, was ook weer prima vertoeven daar. 's Nachts ons eerste en enige regenbuitje.

Hierna weer langzaam richting de thuisbasis, maar eerst nog een weekendje bij Gulpen gestaan met vrienden die op de terugweg waren uit Frankrijk. Voldoende verhalen te vertellen dus.

Thuis bleek dat ik met die zekering van het toilet toch aardig in de goede richting zat, hij maakte gewoon geen contact meer. Camper gewassen en leeggeruimd, naar de stalling gebracht en geschorst. Tot volgend jaar.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 29 Okt 2021 09:53

Re: Janneman's campercapriolen

Mooi verslag en top dat jullie zo genoten hebben.

Heerlijk zo’n campertje he!
Patrick
(Forumbeheerder)
Volg ons op twitter "@campertrip"
Ons bussie: http://www.onze-camper.eu

Leef je leven en geniet,
Maar beperk een ander niet!

Afbeelding

Bericht 29 Okt 2021 14:57

Een dealer zegt niet alles, ook daar zitten helaas (te veel) rotte appels tussen, maar in elk geval mooi dat je een goed alternatief hebt bij een vertrouwd adres.
Op een klein mankementje na een goed verlopen reis, ook niet verkeerd. Op naar volgend jaar, hopelijk met minder coronagezeik en gaan en staan waar je wil.
Wij hebben de oostkant van Duitsland nog niet verkend in de buurt van Dresden en Berlijn, zal hopelijk nog een keer komen.
.
MB LP913 Diesel. Electrisch rijden doe ik op de kermis.
.
Afnemen van vrijheid en deze onder voorwaarden teruggeven is geen versoepeling maar terreur
Niemand mag in de kaarten van de goochelaar kijken
.
Foutje? Nee, een nieuwe manier die niet werkt
Gebruikers-avatar

Bericht 29 Okt 2021 16:35

Mooi verslag en fijn dat de reis goed is verlopen, Berlijn is een mooie stad en wij hebben daar destijds ook veelvuldig de fiets gebruik.
Wij stonden met de camper bij het oude vliegveld Tempelhof en verkenden van daaruit Berlijn op de fiets, het is een fietsvriendelijke stad.
Groetn, Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op ons blog De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985: Facebook en Blog
Gebruikers-avatar

Bericht 29 Okt 2021 17:16

Wij hebben bij Berlijn gestaan bij camperplaats Oase. Niet de fraaiste plaats misschien, wel groot voor denk ik 100 campers. En zo dichtbij als mogelijk, net 150 meter buiten de milieuzone.

Berlijn is historisch oost en west, de bezienswaardigheden liggen daardoor te ver uit elkaar om te voet te doen. Je kan ter plaatse ook een e-step huren, schijnt makkelijk te zijn. Wij hadden onze eigen fietsen en op een stepje past waarschijnlijk geen hondemand :mrgreen:
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikers-avatar

Bericht 30 Okt 2021 15:30

Flink wat kilometers gemaakt! Mooi hoor.
Met vriendelijke campergroet, Cindy en Roy.
Gebruikers-avatar

Bericht 01 Nov 2021 13:31

Leuk om te lezen, kom maar op met die vakantieverslagen!
Hij die lang kind blijft is een gelukkig mens...

Terug naar Reisverhalen van forumleden en verhalen voor in de oudecamper