Plastidip ?

Is je camper weer APK gekeurd? Deel het hier!
Heb je vragen over algemene autotechniek (merk onafhankelijk) stel ze dan hier.

Moderator: Patjo

Bericht 23 Nov 2013 19:55

Plastidip ?

Heeft er iemand ervaring met het spuiten van z'n camper met plastidip ?
ik ben eventueel van plan om dit te doen tegen de lente met m'n ford

het lijkt me wel handig , want op mijn carrosserie heb ik wel nogal plekken die bijgewerkt zijn
plus dat het een rubber coating is -> waterwerend ? -> dak ??

Voor diegene die niet weten wat plastidip is :
http://www.autofans.be/nieuws/varia/256 ... en-zo-2012
http://www.plastidipnederland.nl/
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 24 Nov 2013 23:15

Re: Plastidip ?

Het ziet er echt veel belovend uit!!

Ik ben erg benieuwd naar jou resultaten.

Ik weet nu wat mijn garagebedrijf laatst bedoelde toen ik over het spuiten van de grill van mijn auto begon. Hij zei je moet het laten Plastidippen....En ik dacht dat het net zoiets was als Wrappen.....

Nu weet ik wat hij bedoeldem hij was er ook erg enthousiast over. Ik blijf dit topic vol belangstelling volgen!
Patrick
(Forumbeheerder)
Volg ons op twitter "@campertrip"
Ons bussie: http://www.onze-camper.eu

Ik was een hele knappe baby,
Helaas hebben ze me verwisseld in het ziekenhuis

Afbeelding
Gebruikers-avatar

Bericht 25 Nov 2013 08:02

Hmm vraag me af of het zo'n wondermiddel is.
Waterdicht klinkt leuk maar bedenk bv bij de carrosserie dat het ook betekent dat vocht niet weg kan en dat het juist roest veroorzaakt.

Maar proberen kan altijd natuurlijk, zou ik dan eerst eens doen op bv een bumper, gril of wielen.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikers-avatar

Bericht 25 Nov 2013 12:22

4 spuitbussen 75,=, in een pot van 200 gram 20,=. Ik kan zo niet vinden wat je aan oppervlak kan spuiten per 200 gram. Een ltr goede merk 2-k lak is ook duur, maar als je van dit rubber spul veel meer nodig hebt, wordt het misschien wel onbetaalbaar??
Fantasie is belangrijker dan weten, want "weten" is begrensd (Albert Einstein)
https://deloonslaaf.com/2017/12/06/nede ... ur-deel-1/
http://achterdesamenleving.nl/belasting ... xYqs55cIeU

Bericht 25 Nov 2013 17:32

Wij gebruikten dit spul vroeger ( 30 jaar geleden)om handgrepen van stalen gereedschap isolerend te maken.
Een paar keer dippen en klaar (vandaar de naam?)

Ben.

Bericht 25 Nov 2013 19:04

R&J schreef:4 spuitbussen 75,=, in een pot van 200 gram 20,=. Ik kan zo niet vinden wat je aan oppervlak kan spuiten per 200 gram. Een ltr goede merk 2-k lak is ook duur, maar als je van dit rubber spul veel meer nodig hebt, wordt het misschien wel onbetaalbaar??

1 Gallon bus ( 3,78 liter ) kost tussen de 80 en 95 € ( hang van leverancier tot leverancier af )

de bedoeling is dat ik de camper ga spuiten met zo'n wagner pistool , anders zou het wel nogal omslachtig zijn ;)

de camper is vorige week goedgekeurd bij de keuring , dus nu gaat de gelijkvormigheidsprocedure in gang gezet worden !
nu heb ik dus nog zeker 4 - 5 klusmaanden die ik kan invullen :-)
vanaf dat het terug wat beter weer is in de lente gaan we aan de slag met de plastidip !

Bericht 25 Nov 2013 20:02

had er laatst ook over gelezen , en ben benieuwd
hoe groot is jou camper en wat denk je ongeveer dat de kostten in totaliteit zijn?
Gebruikers-avatar

Bericht 25 Nov 2013 20:04

Danny,

lijkt me een redelijk alternatief en zeker goedkoper dan spuiten (autolak). Maar volgens mij wordt je camper dan geen "glimmertje" ...Nogal een "mat" afwerking. Als alle roest plekjes goed zijn bijgewerkt zou het een goede en afdoende afwerk laag kunnen geven. Is het bekend hoelang het blijft zitten???
groetnis,

Alfred & Baafke

Afbeelding

Bericht 25 Nov 2013 20:11

kloosterman schreef:had er laatst ook over gelezen , en ben benieuwd
hoe groot is jou camper en wat denk je ongeveer dat de kostten in totaliteit zijn?

de camper is 5,5 meter lang en heeft een alkhoof

indicatie wat men zegt te gebruiken :
Motor – 1 gallon
Klein formaat auto - 1 tot 2 gallons
Middel formaat auto - 2 tot 3 gallons
Groot formaat auto - 3 tot 4 gallons
!!! als men dit spuit met pistool , moet men dit vermengen met verhouding 1 op 1 met hun verdunner

dus voor een groot formaat auto 4 gallons = 2 plastidip en 2 verdunner = 85 + 85 + 30 + 30 € = 230 €
wagner w 610 = 95 € --> dit kan men altijd nog voor iets anders later gebruiken :-)

voor 400 € zou de camper toch wel gespoten zijn denk ik ?

en als het met de camper goed gelukt is , kan de mazda ook gespoten worden ;-)

--> plastidip kan tegen hogedruk reiniger en de wasstraat ( check youtube :-) )
heb het plastidip topic bij Motor-forum indertijd ook eens gevolgd gehad , en daar zijn ook zeer positieve verhalen uitgekomen

Bericht 25 Nov 2013 20:24

ik ben dit lekker aan het mee lezen , maar wat ik mij afvraag is als het zo gemakkelijk is te verwijderen is het ook snel beschadigt, door middel van een kras of zo. lijkt mij dat je dan de rest er zo bij hangt dat je hele stukken weer opnieuw moet doen. of zit er er compleet naast
Gebruikers-avatar

Bericht 26 Nov 2013 12:44

Ik heb nog eens zitten speueren naar gebruikerservaringen.
Over het algemeen is men goed tevreden voor gebruik op velgen/spiegels (achterkant)/gril enz. Blijft mooi tussen de 1-3 jaar.

Voor een hele auto wordt het minder. Toch moeilijk (zelf) strak te spuiten op grote oppervlaktes. Meestal binnen een jaar al plekken en dan is het te duur in gebruik.

Ik wordt als ik het lees persoonlijk geen fan van een hele auto ermee behandelen. voor bv een setje velgen lijkt het me wel wat.

Verschillende fabrikanten zijn bezig met zelfherstellende coatings, dat klinkt al beter.
-----------------------
Groetjes,
Jan

Terug naar Algemene, merk-overstijgende vragen.