Fietsendrager achterop

Is je camper weer APK gekeurd? Deel het hier!
Heb je vragen over algemene autotechniek (merk onafhankelijk) stel ze dan hier.

Moderator: Patjo

Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 06 Sep 2013 13:44

Re: Fietsendrager achterop

Onvoorstelbaar dit!!!!!

Ben ik bijna een jaar op zoek geweest naar een passende fietsendrager voor achterop ons busje....
Uiteindelijk er maar zelf een gemaakt / gemodificeerd zodat het past en extra stevig werd...

Krijg ik vandaag een reclame-email van De Wit in Schijndel waar het volgende instaat

http://www.dewitschijndel.nl/omni-bike-plus-twin-fietsdrager-op-op/#box-description

Hij is er dus WEL gewoon.... En op de foto zelfs eenzelfde busje als dat ik heb....

Afbeelding

En dan ook nog maar voor 125 euries.....

Als ik dat geweten had..........

Zucht!! Bij deze kunnen de deuren zelfs gewoon open als hij gemonteerd zit (als de fietsen eraf zijn).

Maar ja, ik heb nu een heel (en stevig) bouwwerk op mijn busje hangen, dus ik laat dit maar gewoon aan me voorbij gaan dit keer.......

Afbeelding

Maar frappant vind ik het wel!!!
Patrick
(Forumbeheerder)
Volg ons op twitter "@campertrip"
Ons bussie: http://www.onze-camper.eu

Leef je leven en geniet,
Maar beperk een ander niet!

Afbeelding
Gebruikers-avatar

Bericht 06 Sep 2013 16:13

Sinds ik het interieur van Patrick's camper heb gezien ben ik aan het filosoferen om toiletruimte op te offeren en zoals bij patrick een zithoek te maken met daarin een portapotti.
Dan zou de zittafel annex bed veranderd kunnne worde in een vast bed.

De stoelen/tafel zou ik dan via de achterdeuren onder dat bed op kunnen bergen.

Alleen tja die fietsendrager. Zowel wat Patrick heeft als wat de Wit verkoopt betekent dat je ALTIJD eerst je fietsen eraf moet halen voor je bij je stoelen kunt.
Dat vind ik niks, ik zit vaak genoeg ergens (bv flinke bergen) dat die fietsen helemaal niet van de camper af komen.
Dus dan wordt het toch iets verzinnen wat aan 1 deur hangt, eventueel met een simpel weg te halen versteviging aan de andere deur of aan de goot.

Maar ja voorlopig zit ik er alleen nog maar over te denken, zal de eerste jaren toch wel niks worden met allerlei andere projecten.
-----------------------
Groetjes,
Jan

Bericht 06 Sep 2013 17:27

Ik weer dat er voor de t4 van Volkswagen een dergelijk systeem, gemonteerd op 1 achterdeur, bestaat. Ik weet niet of het kan, maar wellicht kan je een dergelijk systeem aanpassen aan de Mercedes achterdeur??? Voor de handige handigerd misschien een leuk project....?
Vorige

Terug naar Algemene, merk-overstijgende vragen.