Zekeringkast Ford Hymer '83

Ford A series, transit etc.

Moderator: Patjo

Gebruikers-avatar

Bericht 23 Aug 2022 21:38

Zekeringkast Ford Hymer '83

Ik ben bezig inzicht te krijgen in de de zekeringkast in de motorruimte van mijn Hymer B532 uit 1983. Een afdekkapje hiervan was al weg zag ik na aankoop van de Hymer (nieuwe is eindelijk gevonden en nu besteld!) maar waar de 8 zekeringen voor zijn is mij nog onbekend. Nu kan ik elke zekering 1 voor 1 eruit trekken en kijken wat er dan niet werkt maar dat kan een aardige spoorzoekerij worden. Misschien heeft iemand hier eenzelfde zekeringkast en is de layout daar bekend.

Weet iemand dus waar welke zekering voor dient? Alvast enorme dank!

Afbeelding
(klik op foto voor groter plaatje)
Gebruikers-avatar

Bericht 28 Aug 2022 09:47

Re: Zekeringkast Ford Hymer '83

Dag Teun. Dit lijkt mij de zekeringkast voor het huishoudgedeelte. Daar zit niet veel op. 1 voor de waterpomp, 1 of 2 voor verlichting, 1 voor de aansturing van de boiler (als die er is).
Zal er op uit draaien dat je ze 1 voor 1 controleert. En misschien aansluiten op een nieuwe zekeringkast, want deze geeft na verloop van tijd problemen door losse contacten

Bericht 30 Aug 2022 15:50

Ik ben het internet ook al aan het afstruinen geweest, maar info is voor mij onvindbaar.
Er is iemand die veel info heeft over de S-klasse, je zou kunnen mailen, wie weet komt daar nog info vandaan.

www.fh1402.de
.
MB LP913 Diesel. Electrisch rijden doe ik op de kermis
.
Foutje? Nee, een nieuwe manier die niet werkt
Gebruikers-avatar

Bericht 02 Sep 2022 21:25

Dank in ieder geval voor de genomen moeite, top!
Ik ben vergeten te melden dat er in de cabine, schuin links onder het stuur, ook een zekeringkast zit. Deze is origineel ook aanwezig in de Transit mkII (ik heb ook het werkplaatshandboek van de Ford Transit mkII) en zekert alles mbt de motor en gerelateerd elektrisch gedeelte. Het zou dus best kunnen dat de kast in de motorruimte de zekeringen bevat voor het camper interieur.

Ik zal die link eens raadplegen. Nogmaals dank!

Groet,
Teun

Terug naar Ford