Kosten forum fors gestegen......

Wie, wat, waar, hoe en waarom.

Moderator: Patjo

Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 26 Aug 2020 13:21

Kosten forum fors gestegen......

Nou, dat is even slikken,
Kreeg vandaag email van de provider waarbij we oudecampers.nl gehost hebben. Zij waren tot op heden het voordeligst irt de opslagruimte die we hadden. Helaas gaan ook zij hun prijzen fors verhogen, voor de komende 15 maanden valt het nog wel mee (verdubbeling van 20 euro naar dik 47 euro) maar volgend jaar gaan we naar 75 euro per jaar........

Nu weten jullie allemaal dat ik geniet van dit forum en jullie bijdragen daarin en tot op heden heb ik de 20 euro jaarlijks met veel plezier gewoon zelf betaald, maar als dit jaarlijks 75 euro gaat worden, is de lol er snel vanaf......

Ik ga me beraden hoe ik dit aan ga pakken, let wel ik wil er GEEN CENT aan overhouden, het gaat puur om kostendekking.........

Maar eerst maar eens op vakantie :cry:

Zie email hieronder:

Je pakket wordt gewijzigd
Alles-in-1 Basic is omgezet naar Slim

Beste Patrick Steijn,

Je neemt bij ons het hostingpakket Basic af. Dat verandert, want na 15 jaar stopt deze variant. Je pakket met de gebruikersnaam XXXXXX is daarom omgezet naar Slim. Dit is het instappakket uit ons huidige aanbod.

Hoe het begon...
In 2005 startte het jonge Antagonist met Basic. Een goedkoop pakket gebaseerd op gedeelde webhosting. Deze simpele techniek werd toen veel gebruikt, maar hield na 10 jaar de vooruitgang tegen. Websites konden niet doorgroeien, hadden last van anderen op de server en werden uitgesloten van nieuwe technieken.

Altijd snel, veilig en betrouwbaar
Antagonist ontwikkelde zich tot een toonaangevende webhost. Dit bood ruimte voor innovatie en een hogere kwaliteit dienstverlening. In 2015 stapten we daarom over naar een modern platform met nieuwe pakketten en tarieven. Snelle SSD-opslag, gratis SSL, het automatisch opruimen van malware, en meer kwam erbij.

15 jaar trouwe dienst
Sinds 2015 is Basic niet meer te bestellen. Toch vonden we het belangrijk dat je pakket niet achterbleef. Daar hebben we ons 5 jaar belangeloos voor ingezet. Die periode van ondersteuning is nu verstreken. Inmiddels is het onmogelijk om Basic nog actueel te houden, mede doordat de prijs altijd ongewijzigd laag is gebleven. Het voldoet niet meer aan de noodzakelijke eisen, waardoor Basic na 15 jaar stopt.

Wat is er gewijzigd?
Je pakket is alvast omgezet naar Slim. Het tarief hiervan is € 74,88 per jaar exclusief btw. Als tegemoetkoming delen wij het prijsverschil bij je eerstvolgende verlenging op 7-12-2020. We rekenen dan € 47,55 per jaar exclusief btw. Tot die tijd kun jij Slim dus kosteloos uitproberen.

Slim (nieuw)
Basic (voorheen)
Schijfruimte 25 GB (SSD) 3 GB
Bandbreedte 1.024 GB 60 GB
Processorkracht 1 core ✗
Werkgeheugen 1 GB ✗
Automatische backups 12 per week € 49,99 per keer
SSH-toegang ✓ ✗
Uitgebreide e-mail ✓ ✗
15 jaar vooruitgang Alles Deels
Verleng je liever niet, dan kun je zonder opzegtermijn je pakket beëindigen. Natuurlijk zouden we dat erg jammer vinden. We zetten met Slim graag de hoge kwaliteit van onze diensten en service aan je voort. Denk er rustig over na, want je pakket loopt nog tot 7-12-2020. Je besluit dan pas of je verder wil.

Alles samengevat
Na 15 jaar stopt Basic, omdat het voor € 20,21 per jaar onmogelijk is om actueel te houden.
Je pakket is daarom omgezet naar Slim en dat kun je tot 7-12-2020 kosteloos uitproberen.
Bij je verlenging over 3 maanden delen wij het prijsverschil en rekenen we € 47,55 per jaar.
Het standaard jaartarief van € 74,88 gaat pas over 15 maanden in (vanaf 8-12-2021).
Uiteraard kun je dan bekijken of wij een nieuwe aanbieding voor je hebben.
Heb je nog vragen over deze wijziging? Reageer dan op deze e-mail. We helpen je graag verder!

Met vriendelijke groet,

Handtekening
Het Antagonist-team
Patrick
(Forumbeheerder)
Volg ons op twitter "@campertrip"
Ons bussie: http://www.onze-camper.eu

Leef je leven en geniet,
Maar beperk een ander niet!

Afbeelding
Gebruikers-avatar

Bericht 26 Aug 2020 14:52

Re: Kosten forum fors gestegen......

Het zou jammer zijn als het forum zou stoppen, maar er zijn ongetwijfeld oplossingen, als bijv iedereen 1 euro lapt komen we al een heel eind , en zo zijn er misschien nog andere dingen.
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 26 Aug 2020 15:05

Hoi Jantje,

Dat het forum gaat stoppen is de laatste optie, dat zal vast niet gaan gebeuren......
Maar als iedereen een euro zou lappen, komen we misschien wel boven het bedrag uit en dat wil ik PERSE ook niet!!

Ik wil er niets aan overhouden, ik zat te denken aan een soort inschrijving of zo, mag ook anoniem middels PB naar mij en dan ziet iedereen als we er zijn en is het oke...

Ik wil geen naam krijgen dat ik geld overhoud aan het forum, dat soort forumbazen zijn er al genoeg en daar wil ik niet bijhoren. Ik heb dit forum omdat ik het leuk vind en niet om er geld mee/aan te verdienen!

Nogmaals ik ga er rustig over nadenken en kom er op terug
Patrick
(Forumbeheerder)

Leef je leven en geniet,

Afbeelding
Gebruikers-avatar

Bericht 26 Aug 2020 18:58

Hmm, ja alles wordt duurder...stikken of slikken..zal niet gebeuren dat dit forum om dat geld ter ziele gaat.
Paar centen kunnen we allemaal wel missen, verstoken we gewoon een paar liter brandstof minder...maar even serieus ,laat maar weten wat je bedenkt Patrick, ik ben in ieder geval van de partij.
Hij die lang kind blijft is een gelukkig mens...
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 26 Aug 2020 19:30

Jaap,

Ik heb me een beetje georrienteerd.

Ik begrijp dat de meeste mensen het niet fijn vinden als anderen zien hoeveel ze doneren. Tevens voelen mensen zich soms opgelaten of gaan proberen elkaar te overbluffen. Let op dit komt niet van mij maar is gebaseerd op feiten.

Ik denk dat ik na mijn vakantie een topic ga maken waarin het benodigde bedrag vermeld staat.
Forumleden die willen kunnen geheel vrijblijvend middels een PB aan mij aangeven hoeveel ze willen bijdragen. Ik ga zeker geen bedragen noemen maar alleen de namen van mensen die bijgedragen hebben noemen als dank voor hun bijdrage (tenzij ze dat niet willen) en pas dan alleen het bedrag elke keer aan wat nog overblijft. Ik zal mijn bijdrage hetzelfde houden als de afgelopen jaren dus de eerste 20 euro blijft voor mij.
En dan hopen dat het hele bedrag gehaald wordt.

Lijkt jullie dat iets?

Ik vind ook dat jullie hierin uiteraard in mee mogen beslissen en wil ABSOLUUT niet dat mensen zicht verplicht voelen om bij te dragen. Iedereen is hier welkom wat of hoe dan ook, mits je maar een oude camper hebt!!!
Patrick
(Forumbeheerder)

Leef je leven en geniet,

Afbeelding
Gebruikers-avatar

Bericht 27 Aug 2020 10:10

Wij zijn wel bereid een duit in het zakje te doen.
Groetn, Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op ons blog De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985: Facebook en Blog
Gebruikers-avatar

Bericht 27 Aug 2020 13:45

ik heb even gekeken naar o.a. Strato is het misschien een optie om over te gaan naar een andere hostingprovider?
Wij kennen geen problemen, dat zijn uitdagingen om met beide handen aan te pakken.
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 27 Aug 2020 18:12

Hoi,

Uiteindelijk ontloopt het elkaar niet veel. Heb mijn camper website http://www.onze-camper.eu bij “mijn domein“ draaien en wordt ook duurder
Patrick
(Forumbeheerder)

Leef je leven en geniet,

Afbeelding
Gebruikers-avatar

Bericht 27 Aug 2020 19:08

ik zit bij Trans-iX daar is het niet duurde geworden
Annie en Lambert

Man erkennt Menschen nicht an dem was sie sagen,sondern an dem was sie machen ! :lol:

En wat niet past ........wordt gelast

Ik ben niet IJGENWEIS..... mijn ideeen zijn gewoon veel beter
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 27 Aug 2020 19:36

Maar daar kun je gaan phpb forum
Op draaien denk ik Lambert
Patrick
(Forumbeheerder)

Leef je leven en geniet,

Afbeelding
Gebruikers-avatar

Bericht 27 Aug 2020 20:35

Patjo schreef:Maar daar kun je gaan phpb forum
Op draaien denk ik Lambert

nee dat gaat niet volgens mij ik heb er niets over gevonden
Annie en Lambert

Man erkennt Menschen nicht an dem was sie sagen,sondern an dem was sie machen ! :lol:

En wat niet past ........wordt gelast

Ik ben niet IJGENWEIS..... mijn ideeen zijn gewoon veel beter
Gebruikers-avatar

Bericht 28 Aug 2020 08:46

Ik zie wel eens forums, die in de bovenbalk 1 advertentie plaatsen, is dat iets ?
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 28 Aug 2020 09:14

Ik wil er niets aan verdienen en het moet niet zakelijk gaan worden....

Met adverteerders moet je perse aantal “hits” halen en zo.... en ben je weer afhankelijk.

Het blijft lastig
Patrick
(Forumbeheerder)

Leef je leven en geniet,

Afbeelding

Bericht 28 Aug 2020 14:46

Patrick, als alle leden nu 1euro overmaken heb je 140 euro. Dus voor 2 jaar Oc forum. Ik wil zowiezo bijdragen dus wacht het wel af. Beetje zonde van dit leuke forum! Succes
Gebruikers-avatar

Bericht 28 Aug 2020 15:57

voor het bijdragen aan de kosten is GEEN probleem, het voorstel van €1 is eigenlijk een fooi, maar daardoor kan de site wel doorgaan.
Wij kennen geen problemen, dat zijn uitdagingen om met beide handen aan te pakken.

Bericht 28 Aug 2020 18:28

Henk, Patrick wil er niets aan verdienen, dus leek mij dit een idee. Als er 10 euro of meer wordt gevraagd doe ik ook mee ;)
Gebruikers-avatar

Bericht 31 Aug 2020 17:43

zoals al eerder ook aangegeven.....ik doe graag een duit in het zakje..... :D :D :D

gr harm
Gebruikers-avatar

Bericht 01 Sep 2020 08:34

We hebben wel 139 forum leden, maar die zijn zover ik weet lang niet allemaal actief op het forum. Dus hoe ga je dat oplossen, want een bijdrage leveren is voor de actieve gebruikers denk ik geen probleem, maar worden de niet betalers dan van het forum gehaald o.i.d.
Gebruikers-avatar

Bericht 01 Sep 2020 11:44

ik draai wel een paar schroeven minder in de camper, dan houd ik die paar centen wel over :lol: :lol:
forum gewoon door laten gaan
Gebruikers-avatar

Bericht 07 Sep 2020 14:46

ik doe mee als sponsor en als je wat overhoud daar kun je Carla wel eens extra van verwennen hoor
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
LMC Liberty 6500 i bouwjaar 1997

Terug naar Meer informatie over oudecampers.nl en het forum.