Anti-Diefstal versnellingsbakslot

Overige camperinbouw, isolatie, geluid etc.

Moderator: Patjo

Bericht 23 Aug 2014 20:37

Anti-Diefstal versnellingsbakslot

Hallo Allemaal, het is toch geen weer om buiten aan de camper te werken, dus dan maar binnen in de camper aan de slag.
Hier mijn vraag: onze verzekering wil onze Arnoldcamper NIET tegen diefstal verzekeren omdat er geen goedgekeurde startonderbreker/ versnellingsbakslot of een ander systeem op zit. Iets electronisch is denk ik geen optie omdat deze oude(natuurlijk) VW LT1 niet over een computergestuurd systeem beschikt.Maar Bearlock heeft voor deze VW LT1 geen versnellingsbakslot oid. Hebben wij te horen gekregen van de importeur zelf. Hij had het er over dat er mensen waren die een bearlock hebben omgebouwd en hierdoor geschikt gemaakt voor hun LT1. Wie weet iets in deze richting of kan ons helpen dit ,,manco,, op te heffen, want het is zuur als je bij een allrisk verzekering diefstal uitgesloten is en het gebeurt dan toch. Hebben wel iets anders maar dat is niet goedgekeurd.
Wie kan ons helpen.
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 23 Aug 2014 22:15

Re: Anti-Diefstal versnellingsbakslot

Of een andere verzekeraar zoeken :oops:

Wij hebben een Kampeerauto-verzekering bij de ANWB afgesloten.

Adhv een fotoreportage van de buiten en binnenkant is de bus door hen getaxeerd.

Ons busje (MB-208D) zonder alarm, startonderbreker of welke anti-diestal voorziening dan ook is daar gewoon All-Risk verzekerd!
Patrick
(Forumbeheerder)
Volg ons op twitter "@campertrip"
Ons bussie: http://www.onze-camper.eu

Leef je leven en geniet,
Maar beperk een ander niet!

Afbeelding
Gebruikers-avatar

Bericht 24 Aug 2014 09:11

Patjo schreef:Of een andere verzekeraar zoeken :oops:

Zo denk ik er ook over en heb dat ook gedaan, bij onze Clou van 29 jaar oud precies hetzelfde.
Bearlock wilde wel iets maken, maar moest de hoofdprijs betalen.
Voordien had ik al gemieter gehad met de verzekeraar bij mijn vorige camper, dus was voor mij de stap naar een andere verzekeraar niet zo moeilijk meer.
Groetn, Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op ons blog De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985: Facebook en Blog

Bericht 26 Sep 2014 15:45

Idd van verzekeraar veranderen. Wat een onzin dit. ANWB heeft een prima verzekering en je kunt hem daar zelfs all risk verzekeren.
Gebruikers-avatar

Bericht 25 Sep 2018 17:34

Ik haak hier maar even op aan, maar een stuurslot, zo'n stang, maakt dat het dieven echt lastiger?

En welk model zou dan het beste zijn?

als ze echt willen houdt je ze toch niet tegen, maar hoe maak je ze het nu het lastigs??
Met vriendelijke campergroet, Cindy en Roy.
Gebruikers-avatar

Bericht 25 Sep 2018 19:04

Als andere verzekeraar geen optie is, is misschien een wielklem een optie, een start onderbreker is ook niet zo'n probleem,zit er bij mij ook op en heeft niets met moderne techniek te maken.

Terug naar Overige