Blokomvormer

Zaken m.b.t. elektriciteit in de camper, accu, laders, zonnepanelen etc.

Moderator: Patjo

Gebruikers-avatar

Bericht 20 Nov 2019 12:48

Blokomvormer

In onze camper zit een blokomvormer oftewel een 12-220 volt omvormer met gemodificeerde sinus. Het is bekend dat niet alle apparatuur blij is met deze soort onvormers. Ik was in de camper wat kleine dingetjes aan het doen, wat opruimen en had daarbij een kleine lamp op voetsteuntje erbij. Dit is een merkloos ledapparaat van de Action, niet de duurste dus. Ook deze lamp kan niet tegen een blokomvormer. Na ongeveer een uur begon ik iets te ruiken, een soort plastic schroeilucht en toen ging de lamp uit. Deze was warm en dus 1 van de apparaten (na de tandenborstel) die niet tegen de blokomvormer kan
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 20 Nov 2019 18:42

Re: Blokomvormer

Hoi Reinier,

De conclusie die je trekt zou misschien ook onterecht kunnen zijn.

Wij, van de brandweer, zijn namelijk best fan van mensen die dit soort electronica kopen via Ali of bij de Action :D :D
Door dit soort artikelen en met name de voedingen daarvan, zorgen ervoor dat wij ons bestaansrecht blijven houden :roll:

Het zou dus ook zomaar kunnen dat als je deze led lamp gewoon thuis op 220v had laten branden, je na een poosje hetzelfde geroken had.

Ook laders voor e-bikes, Telefoons, Hooverboards en andere zaken die op Lithium/Ion batterijen draaien van dit soort bedrijven doen het goed qua scores voor onze uitruk statistieken :D :D :D
Patrick
(Forumbeheerder)
Volg ons op twitter "@campertrip"
Ons bussie: http://www.onze-camper.eu

Leef je leven en geniet,
Maar beperk een ander niet!

Afbeelding
Gebruikers-avatar

Bericht 21 Nov 2019 10:37

Ik weet nuet of de conclusie overhaast is, want de lamp was al een jaar of 2 oud en redelijk vaak in gebruik geweest, alleen nog nooit op de omvormer van deze camper. Ik weet dat de lader van de laptop ook behoorlijk warm wordt, maar met het gebruik van een tablet is de laptop overbodig geraakt.
Vorig jaar een 4 jaar oude Oral-B tandenborstel uitgeprobeerd, maar die ging meteen kapot, inductie laden werkt dus ook niet.
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 21 Nov 2019 12:18

R&J schreef:Ik weet nuet of de conclusie overhaast is,

Nee, dan denk ik ook echt dat je gelijk hebt en dat het echt aan het gebruik met de omvormer ligt. Ik dacht dat het een nieuwe lamp was....

(en ben gewoon een erge fanatiekeling :D :D )
Patrick
(Forumbeheerder)
Volg ons op twitter "@campertrip"
Ons bussie: http://www.onze-camper.eu

Leef je leven en geniet,
Maar beperk een ander niet!

Afbeelding
Gebruikers-avatar

Bericht 21 Nov 2019 13:30

Patjo schreef:(en ben gewoon een erge fanatiekeling :D :D )

Prima :D nix mis mee.
Snap de reactie, ik had ook kunnen vermelden dat het om een lamp ging die al een jaar of wat oud was

Terug naar Elektra