Einde schotel, start smart-tv

Zaken m.b.t. elektriciteit in de camper, accu, laders, zonnepanelen etc.

Moderator: Patjo

Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 18 Okt 2019 09:24

Einde schotel, start smart-tv

Hoi allemaal,

Al langere tijd liep ik tegen de (hoge) abonnementskosten aan van Canal Digitaal, ( € 22,95 p/mnd) tov het gebruik wat wij ervan maakten.
Zomers kijk je al bijna helemaal geen tv in de camper, op het ontbijtjournaal en het kwartiertje voor het slapen gaan in bed na dan.

In de winter kijken we natuurlijk wat meer, maar dan nog vind ik het zonde van het geld. Je kunt ook een rekreatie-abonnement afsluiten maar dan heb je in de winter geen tv :-( en da’s nou net het moment dat wij er meer gebruik van maakten.

Dus de markt eens af gaan struinen en gaan kijken wat de mogelijkheden zijn. Kijken op een laptop was een van de mogelijkheden, en evt kpn digitenne, maar daar zit ook weer een abonnement aan vast.

Nou hebben we thuis Ziggo en dus ook op de tablet, pc en laptop de ziggo go-app waarmee je alle zenders kunt kijken als je maar een internetverbinding hebt. Nu staan wij eigenlijk alleen maar op plekken waar we internet (wifi) hebben en zo niet, voldoen onze 4G telefoon’s ruim voldoende als hotspot.
Dus de oplossing maar gezocht in de mogelijkheden binnen ons eigen huidige Ziggo abonnement, wat we toch al hadden.

Nu had ons (oude) 12v LCD tv in de camper alleen nog maar een scart aansluiting een geen hdmi, dus een google chomecast of apple-tv aanaluiten ging niet. (Verloop-adapter van scart naar hdmi geeft geen goed resultaat las ik) en tevens had die tv door zijn ouderdom geen mooi beeld meer en vrat hij stroom.

Uiteindelijk afgelopen week de knoop doorgehakt en een nieuwe 22” 12 Volt LED UHD Smart-tv gekocht met eigen wifi ontvangst en tevens geschikt voor ons netflix abonnement. Deze LED tv is superzuinig, heeft twee HDMI ingangen en kan zelf dus ook verbinding maken met wifi, zodat we op deze tv netflix kunnen kijken en via de google chromecast dus alle ziggo zenders in HD kunnen kijken.

Even voor de deur getest op onze thuis wifi en daarna in de stalling via de hotspot van mijn 4g verbinding van de Iphone en ik ben zeer tevreden over het resultaat. Prachtig scherp beeld, mooi groot scherm (de oude tv was 17”) en geen abonnementskosten meer.
Goed de tv en nieuwe beugel kostten natuurlijk ook geld, maar dat heb ik er binnen 1 jaar al uit, terwijl ik nu ook EINDELJK op mijn tv in de camper de Formule 1 gewoon kan kijken. :-) :-)

Ik heb dus ook nog in de aanbieding een 12v LCD flatscreen 17” tv en een HD schotelontvanger en een schotel met dubbele kop, voor de liefhebber.

Ik zal vandeweek nog ff fotootjes maken....
Patrick
(Forumbeheerder)
Volg ons op twitter "@campertrip"
Ons bussie: http://www.onze-camper.eu

Leef je leven en geniet,
Maar beperk een ander niet!

Afbeelding
Gebruikers-avatar

Bericht 18 Okt 2019 22:14

Re: Einde schotel, start smart-tv

Ik verbaas me er altijd over dat mensen op een camping nog oeverloos staan te hannesen met zenderzoeken met een schotel. Tot het compkeet verkassen nasr een plek in de volle zon voor kastje kijken.

Inderdaad een tv met hdmi, een chromecast dongle en een mobieltje volstaan.

Heb ik ook voor die ene dag dat het echt hondeweer is, anders kijken we op vakantie geen tv. Geen tv is onwetendheid over veelal onnozele zaken is stressvermindering.

Goede zet Patrick, nou dus nog zo weinig mogelijk gebruiken :mrgreen:
-----------------------
Groetjes,
Jan
Gebruikers-avatar

Bericht 19 Okt 2019 17:17

Re: Einde schotel, start smart-tv

We hebben ook een led tv, helaas nog zonder de nieuwe tuners ingebouwd. Ik heb een 30 of 35 cm schotel voor de astra en kijken duitse tv of als het kan via dvb-t 2, een losse ontvanger. Als we een keer NL willen zien kan dat via hotbird BVN, of op de telefoon of tablet via ziggo go. Het probleem is vaak dat internet in buitengebieden traag is, dan wordt het puzzelen of kaarten :D

Terug naar Elektra