Liefhebber van oude campers

Stel jezelf en je camper even voor zodat wij een beetje weten wie je bent

Moderator: Patjo

Gebruikers-avatar

Bericht 07 Apr 2012 13:12

Liefhebber van oude campers

Hallo oude camper freaks,

Had hier zo af en toe al eens rond gesnuffeld en denk me hier wel thuis te gaan voelen
Ik (Albert) en mijn vrouw (Janny) camperen al zo’n 23 door Europa, eerst met 2 kinderen en hond en nu de kids de deur uit zijn met z’n tweeën en 2 honden.
Toen ik mijn vrouw leerde kennen, deed ik aan motorcross en tufte rond in een Mercedes 206 met verhoogd dak van bj. 76.
In de vakantie gooiden we er een lucht bed in en trokken zo een beetje Duitsland door en dat beviel prima.
Nadien eens met een tent weg geweest en later een caravan, maar dat vrije gevoel van rond zwerven misten we toch wel een beetje.
Eind 1989 knoop doorgehakt en een Mercedes 608 met de wel bekende OM 314 motor aan geschaft en caravan de deur uit.
De keus van een 508/608 lag bij mij voor de hand, je kwam ze heel veel tegen in de motorsport en ik vond ze heel erg mooi.
Had voor die tijd al mijn rijbewijs C gehaald, want dit soort bussen zit met inbouw al gauw op 3,5 ton en ik had geen zin in gekloot met het gewicht.
Met deze camper hebben we met heel veel plezier veel van Europa gezien
Van Estland tot Spanje en van Nederland tot Kroatië plus wat ons pad kruiste natuurlijk.

Afbeelding

Voor een paar jaar terug het besluit genomen te stoppen met het werken en in de camper te gaan wonen, vonden we de 608 toch te klein en zijn we naar wat grotere uit gaan kijken.
Dus sinds november 2010 zijn we in het bezit van een Clou Liner 700 uit 1985 en hebben we de 608 met toch wel een beetje spijt verkocht aan een liefhebber, die al lid was van Dubbelluchtclub maar nog geen camper had.
De Clou hebben we uit Duitsland van mobile.de gekocht en zelf ingevoerd.
Ben zelf redelijk handig en doe dus de meeste dingen zelf aan de camper.
Dat en het financiële is voor ons de reden om voor een oudere camper te kiezen, hier kan ik nog wat zelf aan klussen, zit niet vol elektronica waar ik niet zo veel verstand van heb.
De 608 heeft het bij ons dik 20 jaar volgehouden en we hopen hetzelfde met de Clou.
De Clou ben ik nu aan het aanpassen naar onze wensen.

Afbeelding
Groetn, Appie uut ...............

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985: Facebook en Blog
Gebruikers-avatar

Bericht 07 Apr 2012 14:23

Re: Liefhebber van oude campers

Welkom op het leukste forum voor camperaars met een oud gebakkie ;)
Die Clouliner gaat wel 100 jaar mee ls je er een beetje goed voor zorgd,er zijn vel voorbeelden van clou eigenaren die het onderstel van hun camper verwisselden voor een jonger chassis puur en alleen omdat de clou opbouw het nog dik waard was om deze actie te ondernemen :D

Een Hymer is topkwaliteit maar een clou uit de tachtiger jaren is koninklijke kwaliteit :lol:
Groeten van een stikjaloerse Steeg :D
Groeten Chris.

http://www.nuesse-kabel.de/

Wie een kuil graaft voor een ander.........werkt in loondienst

Afbeelding
Camper geruild voor een Hobby caravan aan de Edersee ;))
Gebruikers-avatar

Bericht 07 Apr 2012 14:27

Hallo Albert en Jannie leuk dat er weer zo'n enthousiaste 608 fan bij is ik kan dat gevoel ik heb er zelf ook twee maar die clouliner is ook niet mis zeg wat een mooi ding en ja met alles eropen eraan maar dat is ook wel nodig als je er permanent in woont dit is iets wat wij later ook van plan zijn maar dan ga ik voor een 12 m bus in ieder geval veel plezier hier op het oudecampersforum maar dat zal wel lukken want je hebt je al georienteert en leuk dat je al gelijk zón mooi verhaal erbij plaats en ook al mooie foto's toppie ;) tot later bericht e/o tot spoédig ziens
groetjes van Rene & Linda en een poot van Lisa
http://www.924vriendenkring.nl
Laatst gewijzigd door Hawk op 07 Apr 2012 14:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar

Bericht 07 Apr 2012 14:29

welkom dat ziet er goed uit :D ik begrijp dat je daar in gaat wonen dus huis verkocht of huur opgezegd ;) dat doe je goed heeel veel plezier en lees genot hier
Verander wat je niet accepteren kunt.En accepteer wat je niet veranderen kunt.
Afbeelding

http://www.pegematla.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr. Peter en Gerda
Gebruikers-avatar

Bericht 07 Apr 2012 15:19

Hallo Albert en Jannie welkom hier op dit leuke forum, toegewenst door vanhoollinetje en vanhooltje vanuit zuid Holland :D
Groet van vanHooltje

kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie!. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT vernieuwd op :26-3-2011 spelings fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :lol:

Bericht 07 Apr 2012 15:44

Welkom Albert en Jannie,

Op het gezelligste forum van Nederland :lol:
Gebruikers-avatar

Bericht 07 Apr 2012 17:14

Hallo Albert en Jannie,
welkom vanuit Twente. Veel lees en schrijf plezier hier op het forum.
Inge en Sientje
Honden: Youp en Guus
Fiat Ducato 1,9TD Dethleffs Globetrotter i532

https://www.facebook.com/groups/489021447835832/

Bericht 07 Apr 2012 17:37

welkom ;)

Bericht 07 Apr 2012 17:58

Welkom
by a happy camper.......
Groetjes John en Maria
Gebruikers-avatar

Bericht 07 Apr 2012 18:04

Ook vanuit Drenthe welkom Albert en Jannie.
Mooie camper!!!!
Veel plezierige jaren ermee!
Gr,
Gezienus
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 07 Apr 2012 18:10

Gaaf!!!

Van HARTE welkom hier, en je had al uitgebreid rondgesnuffeld....dus meer hoef ik je niet te vertellen!!

Geniet ervan!
Patrick
(Forumbeheerder)
Volg ons op twitter "@campertrip"
Ons bussie: http://www.onze-camper.eu

Ik was een hele knappe baby,
Helaas hebben ze me verwisseld in het ziekenhuis

Afbeelding
Gebruikers-avatar

Bericht 08 Apr 2012 14:53

Prachtige bak zeg. Ik kende ze niet en ik begrijp dat je in de winter geen problemen hebt dat alles vorst vrij is? Ik begrijp dat je dan geen huis nodig hebt! misschien nog een eigen stuk bos om je lekker te verstoppen!
Gebruikers-avatar

Bericht 08 Apr 2012 21:13

welkom

Bericht 09 Apr 2012 07:51

Ja leuke camper welcome
Gebruikers-avatar

Bericht 09 Apr 2012 16:49

Jannie en Albert,

Welkom vanuit Friesland. Mooie introductie. Veel plezier met jullie Clou als mobiele-huis. Hopelijk mogen we hier wat lezen over jullie ervaringen en omzwervingen als "beroeps" camperaars zullen we maar zeggen....(om een beetje jaloers op te worden overigens.....heerlijk wat een leven...........)
groetnis,

Alfred & Baafke

Afbeelding
Gebruikers-avatar

Bericht 10 Apr 2012 11:21

Hoi luitjes,

Bedankt voor de leuke verwelkomende reacties.
Nog een paar aanvullingen op reacties:

Chris, ben niet alleen voor de Koninklijke kwaliteit gevallen.
Buiten dat ik wist dat ze degelijk zijn, vond ik ze ook altijd al heel erg mooi en dan met name de oudere integraal modellen.

Peter en Gerda, ons huis is helaas na een jaar nog niet verkocht en staat dus nog te koop.
Dus wie nog mooi buitenaf wil wonen met redelijke grote garage waar een camper in past van 3 meter hoog en 7 meter lang, zou ik zeggen kom kijken en doe een bod.

Bedford driver, in Europa is heel veel bos te vinden, dus gaat dat zeker lukken.

Alfred, zodra we ons huis kwijt zijn en beroeps camperaars zijn, lijkt het ons wel leuk om hier dan wat te schrijven.
Zit er ook aan te denken een eigen site te maken en daar ook onze beleving te plaatsen.

Gr. Albert en Janny.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.

Bericht 11 Apr 2012 20:16

Hoi Albert en Janny

Die mb ziet er mooi uit en de clou ook hoor , en van harte welkom bij deze vrolijke bende.
Mijn mb zou net in je schuur gaan maar kan er dan niet omheen lopen want die is 3 hoog en 7 lang.

Groetjes John
Gebruikers-avatar

Bericht 12 Apr 2012 08:45

Hallo John,

Jouw site net even bekeken en die mooie Benz van jouw die herken ik van de Dubbellucht clubweekenden.
Je hebt een lange wielbasis waar een wat kortere opbouw op zit en dat zie niet zo veel.
Zal je waarschijnlijk nog wel eens tegenkomen op die weekenden, al ben ik geen lid meer.
Blijf die bussen mooi vinden en op die weekenden zitten ook nogal wat vrienden van ons.
Dit afgelopen najaarsweekend zijn we ook geweest en stonden toen gewoon op de camping en we denken er aan om dit in Zeewolde ook weer te doen.

Tot kiekes,
Appie

Bericht 12 Apr 2012 12:29

Hoi Appie
Ik was het weekend van 1 april in zeewolde bij het erkermedestrand camping ,daar had ik een honden weekend en daar mogen de honden dan gewoon loslopen geduren de het weekend , er is ook een strand bij en de honden kunnnen zo het water in.
Het voorjaars meeting van DD was op het zelfde weekend , maar dat is leuker om te doen .

Groet John

Bericht 17 Apr 2012 07:57

Welkom en veel leesplezier.

Gr. Jack & Joyce.
Gebruikers-avatar

Bericht 22 Jun 2018 21:18

a.de.boer schreef:Voor een paar jaar terug het besluit genomen te stoppen met het werken en in de camper te gaan wonen, vonden we de 608 toch te klein en zijn we naar wat grotere uit gaan kijken.

Het heeft een paar jaar langer geduurd dan dat onze planning was door de dalende economie en wij ons huis niet meer voor een geschikte prijs konden verkopen.
Maar een week geleden hebben we dan toch eindelijk de krabbels gezet onder het voorlopig koopcontract en kunnen we onze plannen gaan verwezenlijken, vanaf 24 augustus staan we dus op straat.
November vorig jaar hadden we het huis weer opnieuw in de verkoop gedaan, veel kijkers zijn onze drempel reeds gepasseerd, we begonnen er al mooi flauw van te worden zoveel, maar de twintigste kijkers wordt als alles verder goed verloopt de nieuwe eigenaar.
M'n baas al gewaarschuwd dat dat ie een nieuwe vervanger voor mij mag zoeken, hij zei dat dat niet nodig was omdat ik toch alleen maar aanwezig ben. :lol:
Door de crisis werd ons geduld flink op proef gesteld, maar we zijn er nu klaar voor, het grote avontuur voor ons.
Voor de invallende winter lekker met de vogels mee naar het zuiden en als het zand ons in Zuid-Europa te warm onder de voeten wordt weer naar het noorden, dus leven als een trekvogel. 8-)

Afbeelding

Gebruikers-avatar

Bericht 23 Jun 2018 07:22

Droom niet van leven, maar leef je droom komt dan toch uit.
Wij wensen jullie alle goeds op jullie reizen en verblijf waar ook ter wereld.
Gelukkig is er internet, dus alle contact verliezen zal misschien niet gebeuren en hopelijk zien we hier op het forum ook nog wat terug van jullie avontuurlijke manier van wonen, met woonplaats ???? :D :D
Fantasie is belangrijker dan weten, want "weten" is begrensd (Albert Einstein)
https://deloonslaaf.com/2017/12/06/nede ... ur-deel-1/
http://achterdesamenleving.nl/belasting ... xYqs55cIeU
Gebruikers-avatar

Bericht 26 Jun 2018 21:05

geweldig appie dit was en jaar of 10 geleden onze droom ook, maar door omstandigheden niet waar kunnen maken.
ik hoop dat je samen kunt genieten van de vrijheid en het reizen.
ik wens je veel plezier en met wat geluk zullen we je nog wel ergens treffen.
veel mooie reizen en ik verwacht veel mooie foto,s
Gebruikers-avatar

Bericht 27 Jun 2018 08:08

Mooi dat het huis verkocht is, nu op weg waar de wind je leidt... heel veel geluk!!!
Hij die lang kind blijft is een gelukkig mens...
Gebruikers-avatar

Bericht 27 Jun 2018 10:06

Een grote stap en een mooi vooruitzicht, je droom naleven is het mooiste wat er is :D Heel veel mooie reizen toegewenst van ons en veel geluk jullie 2!
Groet van vanHooltje

kijk eens op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV onze nieuwe in restauratie!. http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT vernieuwd op :26-3-2011 spelings fouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer gevoel voor techniek :lol:
Volgende

Terug naar Wie is wie