Camper geschorst en dan toch moeten keuren?

Hier kun je alles kwijt en vragen over APK, Camper-keuringen en veiligheids-eisen

Moderator: Patjo

Gebruikers-avatar

Bericht 25 Mrt 2020 18:22

Camper geschorst en dan toch moeten keuren?

Beste allemaal,
Bij facebook heb ik een bericht geplaatst over de APK keuring terwijl mijn camper nog geschorst is en voorlopig niet uit de stalling komt vanwege Corona.
In onderstaande link geeft de RDW antwoord op mijn vraag die voor iedereen belangrijk is om te weten. Ik zie veel fouten antwoorden van mensen bij sociaal media.
Groetjes van de nog steeds gezonde
Donald en Ria

https://m.facebook.com/groups/489021447 ... 2703394341
Gebruikers-avatar

Bericht 25 Mrt 2020 20:31

Re: Camper geschorst en dan toch moeten keuren?

ik heb m vandaag gewoon laten keuren , met groene platen van mijn garage daar heen gereden dus niks aan de hand en laat m mooi geschorst
maar die facebook pagina is blijkbaar niet openbaar of wij zijn geblokkeerd
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
LMC Liberty 6500 i bouwjaar 1997
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 25 Mrt 2020 20:41

Hoi Donald en Ria,
De link die jullie delen is niet toegankelijk voor mensen die niet bij die facebookgroep zitten,

Hij verwijst dus nergens naar.

Wat tijdens een schorsing is toegestaan is om met de geschorste camper (hij moet uiteraard wel verzekerd zijn) via de kortste weg naar het APK station te verplaatsen en daarna weer terug. Je moet tijdens de ritten aan kunnen tonen dat je een APK afspraak had staan en je moet het melden bij de belastingdienst

Cor, groene platen zijn dus voor apk alleen nodig als de camperverzekering ook stilgezet is.

https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... -schorsing

De link hierboven geeft de enige juiste regeling aan over APK tijdens schorsing!!

.
Patrick
(Forumbeheerder)
Volg ons op twitter "@campertrip"
Ons bussie: http://www.onze-camper.eu

Leef je leven en geniet,
Maar beperk een ander niet!

Afbeelding
Gebruikers-avatar

Bericht 25 Mrt 2020 20:58

Hier de tekst van de mail van het RDW die ik vandaag ontving . Wij kiezen er voor de camper in de stalling te laten staan totdat de Corona perikelen voorbij zijn.

U geeft aan dat u de camper momenteel heeft geschorst. Ik begrijp dat u wilt weten of u de camper nu toch voor 11 april 2020 moet laten keuren.

Goed dat u ons mailt. Als uw camper geschorst is hoeft u niet de camper voor de door de schorsing afgeschermde vervaldatum van 11 april te laten keuren. U mag de APK keuring onder de schorsing uitstellen. Voor dat u later de schorsing gaat opheffen, adviseer ik u om dan eerst gebruik te maken van de uitzonderingsrit.

Als uw kenteken is geschorst, mag u met dit voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Als uitzondering op deze regel mag u voor een Algemene Periodieke Keuring (APK) met uw geschorste voertuig naar het keuringsbedrijf rijden. De reden voor deze uitzondering is, dat uw voertuig een geldige APK moet hebben op het moment dat de schorsing afloopt of door u wordt beëindigd.

Als u met uw voertuig naar het keuringsbedrijf rijdt, gelden de volgende voorwaarden:

Het voertuig is WA-verzekerd. Op de dag van de keuring rijdt u de kortste weg naar het keuringsbedrijf en terug (naar het adres waar uw voertuig is gestald). U heeft een afspraakbevestiging bij u waarop het tijdstip van de keuring staat vermeld. Dat moet u kunnen tonen als de politie u staande houdt. U neemt contact op met de BelastingTelefoonAuto, hier kunt u de gegevens van de keuring (datum en naam van het bedrijf) vooraf doorgeven. Zo voorkomt u een eventuele naheffingsaanslag. De afspraaktijd moet overeenkomen met het tijdstip dat u met uw voertuig gebruik maakt van de openbare weg.

Op onze site vindt u veel informatie. Kijk bijvoorbeeld op http://www.rdw.nl of op http://www.rdw.nl/particulier/veelgestelde-vragen
Laatst gewijzigd door ridoboka op 25 Mrt 2020 22:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar

Bericht 25 Mrt 2020 21:02

wij hebben facebook hoor
Gebruikers-avatar

Bericht 26 Mrt 2020 08:58

Buitenpost schreef: met groene platen van mijn garage daar heen gereden

Volgens mij mag een garage deze platen niet uitlenen, dus denk niet dat iedere garage hier op zit te wachten
Groetn, Appie uut een zunnig oord.

Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op ons blog De Boer op toer

Renovatie Clou liner 1985: Facebook en Blog
Gebruikers-avatar

Forum Beheerder

Bericht 26 Mrt 2020 09:19

In Cor zijn geval was het een service van de garage omdat er meer moest gebeuren dan alleen de APK (Nieuwe luifel).
Daardoor is de camper dus meerdere dagen weg en ging Regel van de kortste route op de dag van APK bij Cor niet op en is gekozen voor het rijden met de groene platen.

is dus niet uitlenen maar een goede (en toegestane) oplossing lijkt mij om te voorkomen dat de schorsing opgeheven moest worden.
Patrick
(Forumbeheerder)
Volg ons op twitter "@campertrip"
Ons bussie: http://www.onze-camper.eu

Leef je leven en geniet,
Maar beperk een ander niet!

Afbeelding

Bericht 26 Mrt 2020 11:44

a.de.boer schreef:
Buitenpost schreef: met groene platen van mijn garage daar heen gereden

Volgens mij mag een garage deze platen niet uitlenen, dus denk niet dat iedere garage hier op zit te wachten

Een werknemer van een garagebedrijf mag gebruik maken van groene platen of als een klant met een auto uit de handelsvoorraad wil rijden (proefrit voor verkoop)
Ik heb ook wel eens groene platen geleend, maar als je de regeltjes goed leest, mag het officieel niet en een verzekeraar zal zeker gaan zoeken als je een ongeluk veroorzaakt.

Bron: rdw

Met dit kenteken kunt u rijden met voertuigen uit uw bedrijfsvoorraad of voertuigen die u bewerkt of herstelt. Als iemand een proefrit wil maken met een voertuig uit uw bedrijfsvoorraad, dan kunt u hiervoor gebruik maken van het handelaarskenteken.
.
.
.
MB LP913 1979 130 PK
ZONDER SJOEMELSOFTWARE, ZONDER TERUGROEPACTIE, MINIMALE FIJNSTOF UITSTOOT
.
IK FAAL NIET, HEB 10.000 MANIEREN GEVONDEN DIE NIET WERKEN
Gebruikers-avatar

Bericht 26 Mrt 2020 16:54

ik reed gelukkig zelf dan komen er nooit ongelukken :lol: :lol: :lol:

Terug naar Alles over APK en Camperkeuringen