Alweer een oudecamper door de APK !

Hier kun je alles kwijt en vragen over APK, Camper-keuringen en veiligheids-eisen

Moderator: Patjo

Gebruikers-avatar

Bericht 24 Okt 2019 12:05

Re: Alweer een oudecamper door de APK !

Gefeliciteerd, zonder problemen de nieuwe APK er weer op?
Gebruikers-avatar

Bericht 05 Nov 2019 07:43

Zo, het heeft wat voeten in de aarde gehad maar de keuring is weer binnen voor een jaar.
Ik ben wel weer even door de mangel gehaald door het Belgische keuringsorganisme.
Vorige week afgekeurd omdat het rechter dimlicht te hoog stond afgesteld. Thuis even geregeld zodat hij gelijk stond met de andere en gisteren terug gegaan.
Nog te hoog zei de keurmeneer (jongetje). Ik weer naar buiten, betalen, licht verder naar beneden gezet zodat hij iets lager was dan de linker en weer terug.
Zelfde keurder, vonnis: dimlicht te laag afgesteld. Ik vroeg of ik het niet even mocht stellen maar nee, geen aanpassingen tijdens de keuring. Niks aan te doen, afgekeurd zei hij.
Ik zit dus weer braaf, maar vloekend in mijn hoofd, te wachten om nog eens te mogen betalen en weer een rode kaart te ontvangen.
Krijg ik van de mevrouw achter de balie wel een blanco keuringsverslag zeker? Wel met de gegevens van mijn camper maar zonder een enkele opmerking.
Zelfs de opmerkingen van de vorige keuring waren er af. Ik heb wijselijk gezwegen, betaald en stilletjes ingestapt en weggereden.

Tot volgend jaar, maar dan ga ik maar eens naar een ander keuringstation.
Gebruikers-avatar

Bericht 05 Nov 2019 09:36

Wat een gezeik vanwege een koplamp en dat om extra te kunnen incasseren? Hoe heet dat bedrijf, DDT oké cars? :lol:
Als het lichtbeeld niet zou kloppen kan ik mij voorstellen dat ze het niet kunnen goedkeuren, maar als je de tester voor de auto hebt staan en alles is gangbaar, wat is dan het probleem zou ik zeggen.
Volgend jaar zeker een ander keuringstation nemen en voor nu in elk geval gefeliciteerd met de nieuwe keuring
Gebruikers-avatar

Bericht 05 Nov 2019 10:11

Helaas zijn keuringsstations in Belgie allemaal van de staat.
Er worden geen herstellingen gedaan, alleen keuringen. Er doen verschillende verhalen de ronde i.v.m. minimaal aantal herkeuringen en dat soort dingen. Er is geen concurentie, een echte monopolie.
Maar goed, we kunnen weer een jaartje :D
Vorige

Terug naar Alles over APK en Camperkeuringen